Η στρατηγική καθορίζει την στατιστική.

 

Όταν ξεκίνησα με το  δικτυακό μάρκετινγκ,  από τα πρώτα πράγματα που είχα μάθει ηταν  ότι θα πρέπει να χαίρομαι για κάθε όχι.  Γιατί κάθε "όχι" σε φέρνει ποιο κοντά σε ένα "ναι". Αυτό είναι αλήθεια. Και σε αυτόν τον κλάδο υπάρχει μία στατιστική.

Όμως για να είμαστε ειλικρινης. Κάνεις δεν έχει όρεξη να ακούει συνεχώς πολλά όχι. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα αν σκεφτείς κάνεις ότι οι περισσότεροι τα "όχι" τα  παίρνουν προσωπικά, καθώς συνδέουν το κάθε "όχι" με άρνηση προς τους ίδιους και όχι με άρνηση προς την πρόταση που τους απευθύνεται.

Αποτέλεσμα, να μειώνεται η αυτοπεποίθηση τους και να δίνουν στο "όχι" μεγαλύτερη σημασία από ότι του αξίζει.

Πέρασε πολύς καιρός μέχρι αυτό να το συνειδητοποιήσω. Στην αρχή κάθε "όχι" ήταν μια προσωπική ηττα. Με στεναχωρουσε και πολλές φορές με εξοργιζε. Τα έβαζα με τους υποψηφιους, που τις περισσότερες φορές ήταν φίλοι με αποτέλεσμα να μην τους μιλάω για πολύ καιρό. Τώρα που το σκέφτομαι πραγματικά γελάω με την χαζομάρα μου.
Πλεον τα "όχι" δεν με πειράζουν. Έχω ξεκαθαρίσει ότι τα "όχι" δεν είναι σε εμένα , αλλά στην πρόταση που τους απευθύνω. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να μην θέλει κάποιος να συνεργαστεί μαζί μας. Ίσως να μην  είναι η κατάλληλη στιγμή για αυτόν, ίσως να μην είναι πραγματικά για αυτόν. Όπως και να έχει είναι άρνηση στην πρόταση μας την δεδομένη χρονική στιγμή. Μπορεί σε κάποια άλλη χρονική περίοδο η ίδια πρόταση να έχει θετική έκβαση. Επομένως το 'όχι" δεν είναι απαραίτητο οριστικό.  Πρόκειται για δουλειά. Κάποιοι θέλουν και κάποιοι όχι. Κάποιοι μπορεί να θέλουν τώρα, κάποιοι μπορεί να ξεκινήσουν σε 2ο και 3ο χρόνο.

Ούτε αυτό με απασχολεί ιδιαίτερα πλέον γιατί για εμένα το πραγματικό ζητούμενο σε κάθε συνάντηση είναι οι συστάσεις. Αυτό που πρακτικά με ενδιαφέρει είναι να ξεκλειδώσω τον κύκλο του ατόμου που συζητάω είτε άμεσα , είτε έμμεσα. Άμεσα αν ξεκινήσει ο ίδιος και δουλέψουμε μαζί, έμμεσα, αν δεν ξεκινήσει και μου υποδείξει κάποια άτομα για να συνεργαστώ μαζί τους. Για τον λόγο αυτό δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν για την μοναδικότητα της πρότασης μου. Σέβομαι την αποφασή του όποια και να είναι αυτή, σέβομαι τον χρόνο του και απλά του ζητώ να μου υποδείξει κάποια άτομα που θα μπορούσα να κάνω κάποια συζήτηση μαζί τους για να μεγαλώσω την επιχείρηση μου. Άμα δεν πιέζεις το  κόσμο μόνο οφέλη μπορείς να εχεις. 

Η αλήθεια είναι όμως ότι έχω μειώσει κατά πολύ τα όχι μου και αυτό γιατί πλέον  περνάω από  φίλτρο τους υποψηφίους πριν τελικά μιλήσουμε μαζί και τους κάνω την πρόταση συνεργασίας. Έχω πολύ ξεκάθαρη εικόνα των ατόμων που ψάχνω. Με ενδιαφέρουν άτομα με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά σαν άνθρωποι, άτομα επιρροής, με θετική στάση απέναντι στην ζωή και διάθεση για ένα καλύτερο αύριο. Δεν με ενδιαφέρει με τι ασχολούνται και αν η δραστηριότητα τους έχει σχέση με υγεία ομορφιά . Δεν με ενδιαφέρει καν αν ξέρουν από πωλήσεις. Αυτά ειναι πράγματα που εύκολα μαθαίνονται. Το σημαντικό είναι να βρεις τους κατάλληλους ανθρώπους που να έχουν διάθεση να δουλέψουν με τον εαυτό τους για ένα καλύτερο αύριο.

 Σε επόμενα άρθρα θα αναλύσω που βρίσκω τα άτομα που ψάχνω (λίστα ονομάτων), πως τα προσεγγίζω (πρόσκληση) και τι τους λέω στο ραντεβού (παρουσίαση δουλειάς).

Αλέξανδρος Κατσαμπέκης

essens@europe.com


Comments

Popular posts from this blog

Από κάπου πρέπει να ξεκινήσετε... Γιατί δεν κάνετε μια Λίστα Ονομάτων για αρχή;

Όλα γίνονται για κάποιο σκοπό. Φρόντισε ο σκοπός να είναι ο δικός σου

Αν δεν μπορείς να δεις την ευκαιρία, δημιούργησε την.