Μαθήματα management από τον Σερ Άλεξ Φέργκιουσον


'
Ήμασταν πολύ κουρασμένοι μετά από ένα παιχνίδι. Αποφασίσαμε να μην υπογράψουμε αυτόγραφα και να μπούμε στο λεωφορείο.. όταν ξαφνικά είδαμε τον Φέργκιουσον αγριεμένο. Ανέβηκε στο λεωφορείο και μας είπε.
-Ποιοι στο διάολο νομίζετε ότι είστε?? Αυτοί οι άνθρωποι πληρώνουν από τον μισθό τους για να έρθουν να σας δουν. Κατεβείτε στον γαμημ.. δρόμο και υπογράψτε αυτόγραφα σε όλους.''

Πατρίς Εβρά για τον Σερ Αλεξ Φέργκιουσον

Μέσα σε λίγες γραμμές περιέχεται τόσο Σοφία. Είναι πολύ σημαντικό να λειτουργείς για έναν ανώτερο σκοπό.
Ο Σερ Άλεξ Φέργκιουσον ήξερε ότι σκοπός του αγώνα δεν είναι απλά η νίκη μέσα στις 4 γραμμές του γηπέδου. Ήξερε ότι προσφέρει χαρά σε τόσους ανθρώπους. Άνθρωποι καθημερινοί με πρότυπα τους αθλητές του. Ίσως και κάτι παραπάνω από πρότυπα, ίσως μικροί ήρωες. Άτομα που για να μπορούν να είναι δίπλα στην αγαπημένη τους ομάδα και να της συμπαρασταθούν ήταν διατεθειμένοι να αγοράζουν από το υστέρημα τους εισιτήριο.
Το λιγότερο που είχαν να κάνουν οι παίχτες της ΜU ήταν να αναγνωρίσουν την αγάπη που λάμβαναν από τον κόσμο υπογράφοντας τους ένα αυτόγραφο.
Τα ίδια πράγματα δεν ισχύουν μόνο στον αθλητισμο, ισχύουν παντού. Ισχύουν και στον κόσμο των επιχειρήσεων και των πωλήσεων.
Αν σκοπός της πώλησης είναι απλά το κέρδος έχει ημερομηνία λήξης. Η πώληση - είτε προϊόντος, είτε υπηρεσίας-  πρέπει να καλύπτει κάποια ανάγκη του αγοραστή και όχι την ανάγκη του πωλητή για κέρδος. Ο πωλητής πρέπει να νοιώθει ότι με το προϊόν του ή την υπηρεσία του υπηρετεί πρώτα από όλα τους ανθρώπους. Το κέρδος είναι φυσικό επακόλουθο της προσφοράς του. Όσους περισσότερους ανθρώπους μπορεί να (εξ)υπηρετήσει, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η επιχείρηση του.
Στο δικτυακό μάρκετινγκ αν έναν συνεργάτη τον βλέπεις σαν κάποιον που "γράφεις" για να τρέχει αυτός και εσύ να κερδίζεις δεν θα μπορέσεις ποτέ να χτίσεις μια μεγάλη επιχείρηση. Μια τέτοια λογική μπορεί να καταδικάσει το εγχείρημα σου σε πλήρη αποτυχία.
Είναι ο βασικός λόγος που το 95% των ανθρώπων αποτυγχάνουν στο δικτυακό μάρκετινγκ.
Αντίθετα , αν ο σκοπός που προτείνεις κάποιον για συνεργάτη είναι γιατί πρώτα διαβλέπεις το όφελος το δικό του στην πρόταση σου τότε και το δικό σου όφελος θα ακολουθήσει.
Το αίσθημα της προσφοράς θα σου δίνει την δύναμη να συνεχίσεις ακόμα και όταν θα νοιώθεις πολύ κουρασμένος.
Για αυτό το πρώτο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι ένα meeting με τον εαυτό σας και να δημιουργήσετε αυτή την εικόνα προσφοράς του προϊόντος ή της επιχειρηματικής πρότασης που προσφέρετε. Όταν αυτό θα το έχετε ξεκαθαρίσει στο μυαλό σας τότε δ ν θα χρειάζεστε κανέναν Σερ Άλεξ Φέργκιουσον να σας λέει:
"Κατεβείτε στον γαμ...νο δρόμο και μιλήστε σε όλους"


Αλέξανδρος Κατσαμπεκης

Comments

Popular posts from this blog

Από κάπου πρέπει να ξεκινήσετε... Γιατί δεν κάνετε μια Λίστα Ονομάτων για αρχή;

Όλα γίνονται για κάποιο σκοπό. Φρόντισε ο σκοπός να είναι ο δικός σου

Αν δεν μπορείς να δεις την ευκαιρία, δημιούργησε την.